Boka studion gör ni direkt i kalendern, länk här nedan. Nyckelutlämning sker via Sussi Ekström Tillman eller Cris Kajd.
Första gången i studion? Ta kontakt med någon av oss i styrelse för en introduktion. Läs reglerna nedan!
För lite inspiration finns ett bildgalleri längst ner på sidan med medlemmarnas bilder som är tagna i studion. Är du ny och vill ha lite handledning att komma igång i studion så använd kontaktformuläret så kan vi hjälpa till.

Lokaler och utrustning
EFKs klubblokal är belägen i källaren på Intagsgatan 9, nära Djurgården och inte långt från Sveaplan. Klubblokalen är mycket väl utrustad för olika typer av fotoverksamhet. Det finns ateljé, monteringshörna, ljusbord, fotobibliotek, dia- och digitalprojektorer för bildspel, bildvisningssal, utställningsskärmar osv. En datorutrustning för digital bildhantering, med filmskanner och utskriftsmöjligheter finns också. Klubblokalen används också för våra fotokurser. Totalt disponerar klubben 120 kvm egna utrymmen.

Lokalen går att använda som studio tillsammans med klubbens studioblixtar. Lokalen / studion får disponeras gratis av medlemmarna.

Regler när du använder studion / lokalen

• Det är inte tillåtet att använda lokalen / studion för kommersiellt bruk.

• Innan ni rullar ut bakgrundsfonden på golvet har ni torkat av golvet. Städgrejer finns och nyckel till städskrubben hänger till vänster innanför dörren i mörkrummet.

• Arbeta i studion iklädd tofflor eller i strumplästen. Det gäller framför allt när du går på en bakgrundsfond .

• Innan du rullar upp bakgrunden igen se till att den är ren igen. Ställ / lägg tillbaka bakgrunden och blixtar på sin plats.

• Om ni använt köket så har ni naturligtvis städat / diskat efter er där också.

• Se till att dörrar är låsta innan ni lämnar lokalen.

Om vi ​​alla hjälps åt med detta så blir det en trivsam miljö för oss alla som vill arbeta i studion .

Länk till kalender för att boka studion / lokalen (lösenord till kalendern får du som är medlem). Även andra aktiviteter finns inskrivna i kalendern så står det att aktiviteten är ute / på annan plats går det förstås bra att boka studion samma tid om man önskar det.
Om du vill ha hjälp med bokning, introduktion i studion eller behöver låna nyckel använd formuläret nedan.

Klicka för att bläddra framåt i bildgalleriet.
Bilder med modeller foto: Joakim Rosberg, bilder med hundar foto: Sirpa Ukura, övriga bilder foto: Marie Dywling.