Inbjudan till KM 2024-vår på tema Street Foto

Tävlingen är öppen för alla medlemmar i Eskilstuna Fotoklubb
Varje medlem får delta med två digitala bilder och tävlingen är kostnadsfri.

Bildstorlek: max 1920 pixlar på bredden och max 1080 på höjden. Observera att stående bilder är max 1080 på höjden!

Varje bild ska vara tagen vid ett tagningstillfälle, en exponering, svartvit eller färg.
Det är inte tillåtet att manipulera bilderna, göra montage eller byta ut innehåll. AI är inte tillåtet där man byter delar av bilden, t.ex himlen.
Tänk på att hela bilden ska vara tagen av dig själv vid ett och samma tillfälle. Grundredigering och beskärning är givetvis tillåten. Det är också tillåtet att ta bort sensorfläckar.

Bilderna får inte ha deltagit i KM tidigare.
Bilderna måste vara tagna 2021 eller senare

Bilderna döps med titel_initialer+bildnr.jpg
t.ex. Cris Kajds bilder = strand_ck1.jpg och berg_ck2.jpg
Använd inte temat som titel på bilden.

Jury består av medlemmar i Köpings Fotoklubb

Resultatet och klubbmästaren presenteras på månadsmötet 15 maj 2024
Resultat med bilder och namn på fotografen redovisas därefter på klubbens sociala medier.

Bilderna mailas till Cecilia Engström, mail: kolakaramell@msn.com senast 5 april. Skriv ”KM bilder” i mailets ämnesrad.

Ev frågor besvaras av Cecilia Engström, kolakaramell@msn.com och Cris Kajd, cris.kajd@telia.com eller i inbjudan i vår facebookgrupp.